Lejárt a legutóbbi drótvilág feladvány beküldési határideje. Sajnos csak egyetlen beküldőtől kaptam megoldásokat, pedig véleményem szerint ez nem csak egy érdekes fejtörő volt, hanem olyasmi, aminek még értelme is van. Arról nem is beszélve, hogy a megoldásokat az interneten is meg lehetett volna találni. A drótvilág logikai kapuiból néhány az alábbi ábrán látható, érdemes végiggondolni, hogy miért működnek megfelelően.
Bár úgy látszik nem volt nagy sikere az előző drótvilág feladványnak, vagy csak túl kevesen olvassák a blogot, bátorkodom még egy fejtörőt feladni drótvilág témakörben. Ez a feladat talán érdekesebb lesz, mint az előző, és nem tudok arról, hogy a megoldás direkt módon megtalálható lenne az interneten. Sok időt hagyok a megoldásra, és nagyon értékes nyereményt ajánlok fel a megoldóknak, de maradjon meglepetés, hogy pontosan mi lesz az.
Azt már láttuk, hogyan lehet logikai kapukat építeni a drótvilágban. Ahhoz azonban, hogy ezeket tetszőleges módon össze tudjuk kötni egy síkon, előfordulhat, hogy a drótoknak keresztezniük kéne egymást. Valódi drótok esetében ez nem probléma, hiszen a drótok a síkból kilépve kikerülhetik egymást, vagy nyomtatott áramkörök esetében több réteg segítségével lehet áthidalni a problémát. A drótvilág azonban kétdimenziós négyzetrácson játszódik, így hasznos lenne egy jól működő kereszteződés tervezése.
Mit várunk el egy ilyen kereszteződéstől? Azt szeretnénk, hogy két egymást keresztező útvonal legyen két bemenő és két kimenő vezetékkel, a bejövő elektronok pedig mindig a szemközti vezetéken keresztül távozzanak. Ha egyszerre két elektron érkezik a két bejövő vezetéken, akkor két elektron távozzon, ha viszont csak egy érkezik, akkor csak egy távozzon a megfelelő kimeneten. A megoldásokat augusztus 20-ig várom. Kellemes időtöltést kívánok.
Ui.: A drótvilág, azaz Wireworld Wikipédia oldalán lehet találni on-line szimulátorokat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése