2014. február 25., kedd

Krimi barkochba, avagy logi-sztori

A krimi barkochba lényege ugyanaz, mint a hagyományos barkochbáé, vagyis olyan kérdéseket szabad feltenni, amire igen vagy nem a lehetséges válaszok. Az eltérés a tradicionális barkochbától csupán annyi, hogy nem egyetlen szót kell kitalálni, hanem egy egész történetet. A történetet nem kell szigorúan véve szóról szóra kitalálni, hanem a feladatot föladó játékvezető dönti el, hogy mikor fogadja el a megoldást. A játék nevével ellentétben a történet nem kell feltétlenül gyilkosságról vagy bűntényről szóljon, ahogy az az alábbi példákból is látszik. Gyakran csak egy szokatlan helyzet, egy furcsa trükk a történet kulcsa, és lényegében ez az amire rá kell jönni. Az is nagyon gyakori, hogy a mesélő az alaptörténetben fölösleges információkat ad, amik félrevezetik a többi játékost. A mesélő dönti el, hogy mennyit mond el a történetből, a mesélő saját elképzelései szerint színesítheti a történetet. A krimi barkochba nagyon élvezetes akkor is, ha csak ketten játszák, de kisebb-nagyobb társaság is játszhatja. Előfordulhat, hogy egy egész nagy társaság próbál kitalálni egy egyszerűnek tűnő történetet, és órákig hiába próbálkozik, máskor meg egy célravezető kérdés megoldja a problémát. A játék nagyon élvezetes időtöltés, a kitaláló játékos egy időre Sherlock Holmesnak képzelheti magát, éppen ezért ne feledjétek, hogy minden történetet ki lehet találni előbb vagy utóbb. Ha játékvezetők vagytok, akkor soha ne áruljátok el a megoldást! Ha pedig jétékosok, akkor soha ne adjátok fel! Az alábbi oldalakon találhattok néhány történetet. Jó szórakozást kívánok!

Érdemes még megjegyezni, hogy logi-sztori néven is elterjedtek ezek a történetek, bár én a krimi barkochba kifejezés jobban szeretem, ugyanis a logi-sztori elnevezést sokszor használják olyan klasszikus logikai feladványokra, amelyek történetbe vannak ágyazva. Természetesen minden logikai fejtörőből lehet egy történetet kreálni, azonban az igazi krimi barkochba történetek szerves része a történet, vagyis a történet elhagyásával értelmetlenné válik a feladvány, míg egy egyszerű fejtörő esetében a történet csak körítés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése